lørdag den 4. januar 2014

Status over året der gik!


Jeg er blevet inspireret af de mange årsberetninger, jeg har set og læst på mange forskellige haveblogs, så jeg fik også lyst til at lave en form for status over haveåret 2013!

Marts 2013 var begyndelsen på vores haveprojekt "Solbakken", som er tegnet af Kjeld Slot, og i begyndelsen af maj startede vi havebloggen "Solbakken". Haveprojektet er meget omfattende, og vi regner med en tidshorisont på 3 - 4 år!

Det første vi gik i gang med var "Kulen", en jordkule til opbevaring af grøntsager, daliaknolde, vin mm. Det blev et større projekt, som til dato ikke er helt færdigt, da beplantningen stadig mangler! Dernæst gik vi i gang med flg.:

- plantning af 54 søjlepopler 
- fire store staudebede 
- vandkar
- udvidelse af køkkenhaven
- plantning af bøgehæk, takshække - og plantning af to robiniaer på terrassen
- drivhus
- belægning på areal foran drivhus
- pergola
- havegange
- orangeri

Rækkefølgen er mere eller mindre vilkårlig, da flere projekter overlapper hinanden - og enkelte  ikke er færdige endnu!


Jordkulen


Drivhus


Udvidelse af køkkenhaven m. højbede


Flise- og stenbelægning foran drivhus


Pergola med blåregn


Fortsættelse følger i morgen!

8 kommentarer:

  1. Hold da op I har knoklet - jeg er fuld af beundring!

    Dejlig dag fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katinka
      Jeg blev selv lidt overrasket over, hvor meget vi har nået sidste år, og så har jeg tilmed glemt, at Thorben også byggede et gæstehus i foråret!

      Slet
  2. Hej Susanne.Er også fuld af beundring over jeres arbejdsniveau.
    Har jo fulgt med på sidelinjen...........og er spændt på at se jeres lille drivhus i brug.God søndag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Jeg glæder mig helt vildt til at komme igang derude!

      Slet
  3. Det er virkelig imponerende, kæmpe arbejdsindsats og smukkere for hver gang man ser din have

    SvarSlet
  4. Wow, for et fantastisk prosjekt. Så spennende å gå i gang med så mye på en gang! Så fin kjøkkenhagen og steinbelegningen foran drivhuset ble.
    Lykke til videre i arbeidet. Dette kommer til å bli kjempefint (og praktisk).

    SvarSlet