tirsdag den 25. juli 2017

Inddækning, hækklipning og stativ

Det øsregner og har gjort næsten hele dagen, så jeg har tid til at skrive et indlæg. Thorben har lavet zinkinddækningen til muren, og den er monteret. Vi overvejede på et tidspunkt at den skulle laves i sort zink, men vi holdt os alligevel til det almindelige.

Dejligt og praktisk at han har mange forskellige maskiner og kan finde ud af at bruge dem:)

Endestykke





Vi er aldrig i god tid med hækklipningen, men i år har vi været ekstra sent på den. Mange af hækkene nærmer sig den rette højde, som varierer mellem 1.50 og 3.50m, fordi som jeg tidligere har forklaret, skal de fleste hække være i vater, og da vi bor på en bakke, vil hækkene derfor få forskellige højder.

Her har jeg taget et billede med skoven i ryggen


I den gule have, hvor vi har kig ned til søen, har Thorben lavet et jernstativ for at hjælpe tjørnehækken med at vokse sammen foroven, så der dannes en indgang.








 
Så venter vi bare på, at den vokser sammen

For lidt siden blev han færdig med denne:


Så jeg måtte ud i regnvejret og tage billeder:)




Til slut billeder fra den hvide og gule have.


15 kommentarer:

  1. Hej Susanne.Jeg kan da kun gentage, at du da har været rigtig heldig med sådan en dygtig handymand.Flot inddækning af muren.Og ikke mindst det fine jernstativ til hækken.
    Og smukke billeder af din hvid/gule have.
    Her er jeg rigtig glad for jeg har solgt mit lille gods og fået en god lejlighed.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette. Det glæder mig virkelig, at du har fået solgt dit hus og allerede har fået en lejlighed - når det nu ikke kan være anderledes. Har du en lille altan, hvor du kan have et par potter? Kh Susanne

      Slet
  2. Flott stativ til hekken! Den hvite og gule hage er veldig fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit. Mange tak:) Hilsen Susanne

      Slet
  3. Dejligt med en praktisk mand med maskinerne i orden, flotte ting han laver.
    Tænk at det regner hos jer, vi har ikke fået en dråbe i dag her hos.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Ja, det er en nødvendighed, hvis man skal have råd til at lave alt det, vi er i gang med:) Det regnede hele dagen i går, men nu skinner solen, og jeg skal ud og køre bl. a. hækaffald. Kh Susanne

      Slet
  4. Kære Thorben og Susanne
    Nu må I da for pokker snart åbne jeres skønne have så man kan se resultatet af alle anstrengelserne. I guder jeg er imponeret over den stålsathed i udviser.
    mange hilsener
    Kjeld

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kjeld. Vi har snakket om at holde en eller anden form for åben have næste sommer, men så er det også fem år siden, vi begyndte på projektet:) Det var marts 2013,vi som det første grubede jorden til de fire græsstaudebede! Mange hilsner Thorben og Susanne

      Slet
  5. Hvor er Thorben altså dygtig, det ser super godt ud med afdækningen på muren, og stativet til tjørnehækken. Især den fine kugle sætter lige prikken over iet.
    Hvor er der flot og frodigt i jeres have.
    Her er hækkene heller ikke klippet endnu, men det kommer nok :-)

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver en fin indgang, som rammer udsigten ind, når hækken gror til. Jeg lagde da ikke mærke til nogen 'langhåret' hæk, da vi var på besøg hos jer:)

      Slet
  6. Sikke en dygtig handyman du har i Thorben - den inddækning er flot! For ikke at snakke om stativet. Jeg er som altid vild med dit hvide bed!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sender roserne videre til Thorben:) Den hvide have bliver smukkere for hvert år, og nu hvor piletræerne er groet til, giver de en god effekt.

      Slet
  7. Det er altså smart med sådan en handyman. Er ret vild med stativet til hækken. Det ser rigtig godt ud.

    Den hvide have er da fantastisk at se på. Wow.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:) Alting bliver nemmere og billigere, når 'man' selv kan lave det:)

      Slet
  8. Super flot.
    Det er da enormt praktisk med sådan en handy mand.
    Min er bedst til at hjælpe, hvis der er bøvl med computeren:-D Det kan nu også være praktisk nok med sådan en i huset, når det nu ikke har min egen interesse. Til gengæld er jeg helt enerådig ude i haven, så der for jeg sat mit helt eget aftryk. Heldigvis kan han dog godt lokkes med ud og give en hånd med, når bare det kun er en sjælden gang imellem:-)
    Venlig hilsen
    Malene

    SvarSlet